Novel : Hikayat Putera Ryan 24

October 1 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Kalau kau cuba sentuh aku, aku akan tusuk jarum ni di sini,” teriak Roziana bengang apabila King Zakry yang sudah tidak berpakaian itu hampir sahaja menodainya. Roziana sedang meletakkan jarum yang mengikat sanggulnya di lehernya, rela mati dari dijadikan mangsa lelaki bangsat tak berguna itu. “Cis!” King Zakry bangkit dari katil biliknya lalu Dia kemudian... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 23

September 17 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Kau siapa?” soal Ryan apabila seorang lelaki misteri datang membawa karung guni. “Utusan dari Cloudyst, tuan,” balas lelaki itu. Ryan mengarahkan lelaki itu pergi dari Greedings sebelum nyawanya diambil. Sudah menjadi adat dalam peperangan utusan dari kedua-dua belah pihak tidak akan dibunuh. Tiara menunggu Ryan membuka karung guni itu di War Hall. Sebuah... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 22

September 4 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Lombong yang digali oleh bangsa Dwarf itu sunyi sepi. Hanya ratusan pahlawan jasad pahlawan Dwarf yang tidak bernyawa terbaring di tanah, membuatkan bulu roma mereka meremang. Darah mula berada di merata-rata tempat bahkan ada pahlawan Dwarf yang dicucuk di batu granit di syiling lombong itu. Kejam benar sesiapa yang melakukan perbuatan tidak bertamadun ini. Jeneral Redzuan, Efer... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 21

August 28 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Hari itu, di sebuah bilik yang dijadikan sebagai tempat perjumpaan jeneral-jeneral perang yang memihak kepada pasukan pemberontakkan Ryan sedang berjumpa. Haireel, Loy dan Fared dari kawasan misteri sedang berdiri tenang di hadapan beberapa orang panglima perang yang tidak di kenali. Turut ada di situ ialah Danish, Aria, Deana, Ezry, Charming. Mereka masih tertanya-tanya akan tujuan... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 20

August 20 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Kau nak kahwin dengan aku atau tidak?” tempik King Zakry di dalam bilik gadis jelita yang bernama Rukia itu. Puteri Rukia hanya menggelengkan kepalanya, masih berdegil untuk tidak menjadi isteri lelaki yang bernama Zakry itu. Malah, dia menghadiahkan satu ludahan tepat mengenai wajah Zakry. Apa lagi, sifat panas baran lelaki pemilik kerajaan Cloudyst itu naik berang dengan... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 19

August 13 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Bab 19: Siapa Jeneral Redzuan? “Aku cuai kali ini. Kelihatannya mereka telah memiliki seorang yang sangat genius dalam selok belok pertempuran. Mata aku telah dibutakan dengan strategi dia. Siapa ada maklumat mengenai ahli starergi yang sehebat itu?” tutur Sammuel memulakan mesyuarat tergempar di singgahsana yang dahulunya bersemadi dua orang manusia yang paling disayangi... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 18

August 6 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Sayang… bangun,” kejut Tiara. Ryan masih tidak mahu bangun. Tangan lelaki sasa itu masih kejap memeluknya. Hari sudah menjelang pagi. Matahari mula terbit di arah timur. “Sekejaplah lagi. Ryan belum puas peluk Tiara semalam,” kata Ryan sambil menghadiahkan kucupan di pipi isterinya. Pipi Tiara menguntum merah. Dia menggosok-gosok pipinya. “Tak... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 17

July 31 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Deana dan Danish hanya membisu sepanjang perjalanan mereka ke Greedings. Mereka tidak mengikuti ngarai bahaya yang dipilih oleh Aria, Ryan dan Tiara untuk ke Greedings sebaliknya lebih bijak dengan mengharungi perjalanan yang lama tetapi lebih selamat, iaitu padang rumput Faerana. Perjalanan mereka lewat sehari jika dibandingkan sekiranya mereka memilih Greedings ‘Haunted’ Canyon. “Kota... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 16

July 23 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Charming, jejaka yang kacak itu kelihatan seperti seorang Casanova, sikapnya membuktikan segala-galanya. Tiara semakin rimas dengan kehadiran lelaki itu ketika dia dalam perjalanan ke ngarai tempat suaminya terjatuh bersama Aria, sebetulnya terjun untuk menyelamatkan Aria. Apa sudah hilang akal lelaki itu? Tambah mengerikan ialah dia terpaksa berkongsi kuda dengan jejaka itu. Beberapa... [Teruskan bacaan]

Novel : T Pandemik 1

July 19 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Sebuah karya Seram Romantis “Bedebah!” teriak Perdana Menteri Shahrin apabila menerima berita yang paling mengejutkan sepanjang kariernya sebagai perdana menteri Malaysia. Tiada siapa pernah menyangka pakatan sulitnya dengan sebuah organisasi sulit, yang membekalkan vaksin-vaksin dan ubatan di pasaran gelap akhirnya telah memakan dirinya sendiri. Dia memerhatikan potret... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 15

July 16 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Kamukan anak Sammuel, gabenor Toraca Lake?” soal Ezry Viour, seorang gabenor muda yang kacak, berbadan tegap dan tinggi lampai orangnya – dia pemimpin kota paling kaya di wilayah Exathus serta yang paling kuat pertahanannya, Greedings. Matanya berwarna hijau manakala hidungnya mula mancung, berdagu runcing serta berambut hitam panjang sehinga ke paras bahu. Di belakangnya,... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 14

July 7 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Kelihatan tiga ekor kuda meredah padang rumput yang menghijau. Red Hare dan Black Hare salah satu daripadanya. Putera Ryan, Danish dan Aria merupakan penunggang kuda mereka manakala Tiara menumpang suaminya, Putera Ryan, Deana menumpang Danish manakala Aria berseorangan. Wajah masing-masing masih kelihatan sedihnya walaupun peristiwa yang menyebabkan jatuhnya Exathus di tangan... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 13

July 1 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Baju besi yang dipakai oleh Jeneral Muzri retak lalu berkecai jatuh ke tanah dek libasan Hell Balde tadi membuatkan lelaki itu tergamam sebentar kemudian tersenyum panjang. “Kau memang hebat… tetapi dah terlambat. Kawan-kawan aku telah berjaya sampai ke sini!” Efer tersentak dengan apa yang di katakan oleh Jeneral Muzri. Serentak itu juga, Jeneral Adam dan Zul yang sedang... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 12

June 4 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Selamat datang Gabenor Sammuel serta Tiara!” sambut King Alexander dan Queen Inoue di pelabuhan. Putera Ryan tiada di situ kerana dia sedang duduk di singgahsana untuk upacara perkahwinannya berlangsung. Sayang sekali kerana Tiara sangat jelita pada hari itu. Rambut kerintingnya yang panjang itu telah diluruskan. Bibirnya bertambah merah dan pakaiannya sangat cantik,... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 11

May 26 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Jeneral Fareez! Ada bot kecil yang sedang memasuki perairan!” jerit salah seorang askar yang sedang berdiri di puncak sebuah menara pemantau. Kelihatan seperti dua orang manusia yang sedang berada di atas sebuah bot tersebut dan masing-masing daripada mereka kelihatan berkelubung. “Apa kami harus lancarkan anak panah dari sini? Bukan ke tugas kami adalah untuk mengawal... [Teruskan bacaan]

Novel : Separuh Jiwaku Pergi 3

May 11 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Ah! Saya rasa saya betulah. Muka awak yang kemerahan tu membuktikan segalanya!” Ria membuat hujahnya sendiri. “Ah? Taklada ah! Aku cuma tegur cara kau kau bercakap dengan dia aje tadi!” balasku tergagap-gagap, cuba menafikan tuduhan liar Ria itu walau pada asasnya ada benar juga. “Jadi… macam tu ajelah?” Ria akhirnya menerima juga... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 10

May 6 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Aria kelihatan teragak-agak untuk mengejutkan Putera Ryan yang sedang terbaring lesu sambil menggigil di lantai dalam lenanya. Namun, perasaan simpatinya melebihi dari rasa ego yang membuak-buak di dalam jiwa. Wajah comel Putera Ryan yang dibuai mimpi juga telah meruntuhkan tembok yang memagari hati dan jiwanya. Dengan perlahan, Aria mendekati Putera Ryan lalu mengejutkan jejaka itu.... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 9

April 28 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Utusan dari Castle Palace tiba di Toaraca Lake, Villa Sammuel. Surat yang dicoret oleh Queen Inoue untuk dikirimkan pada Sammuel akhirnya sampai di tangan lelaki tua itu. Dia menghadiahkan utusan Queen Inoue dengan seuncang wang emas lalu mengarahkan utusan itu kembali ke Castle Palace bagi memaklumkan bahawa surat itu selamat sampai. Ke hadapan Gabenor Toraca Lake Yang Taat, Beta... [Teruskan bacaan]

Novel : Hikayat Putera Ryan 8

April 21 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel Shania menangis di kamarnya. Satu persatu kenangan dirinya bersama Ezekiel datang melayang mengetuk pintu mindanya. Dia tidak berdaya untuk menahan kenangan tersebut kerana betapa berharganya ia pada dirinya. Kenangan malam itu ketika Ezekiel memaksa dirinya untuk lari masih segar melekat di benaknya. Bahkan kesakitan perpisahan itu masih bersisa. Aria… aku faham perasaan... [Teruskan bacaan]

Novel : Separuh Jiwaku Pergi 2

April 19 2010  
Kategori: Novel

Oleh : El Ezekiel “Wow! Memang sejuklah kat luar ni!” kata Riana sambil mengosok-gosok tangannya untuk mendapatkan haba. Keadaan di Jepun memang jauh berbeza jika dibandingkan dengan Malaysia. “Dah masuk bulan tiga tapi salji masih belum cair!” “Saya pinjamkan awak basikal ni. Awak pergi lurus dan awak sampai ke sekolah!” kataku dingin sambil memberitahu Ria... [Teruskan bacaan]